Wspieramy przyszłych przedsiębiorców

Wspieramy przyszłych przedsiębiorców

Po raz XI w Gdyni odbywa się Gdynia Business Week – program edukacyjny dla młodzieży, organizowany przez Miasto Gdynia we współpracy z Foundation for Private Enterprise Education, amerykańskim partnerem projektu. Dzisiaj jego uczestnicy – uczniowie szkół średnich i absolwenci szkół podstawowych z Polski i świata, spotkali się z przedstawicielami firm z Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego Gdynia.

Inspirujące historie
Pasjonaci przedsiębiorczości mogli więc dowiedzieć się, jakie są zalety prowadzenia startupu w ramach parku technologicznego, ale przede wszystkim wysłuchać inspirujących historii sukcesu samych Parkowiczów. Hanna Galek z Portman Lights podzieliła się opowieścią o tym, jak w krótkim czasie, z „garażowej” firmy stać się potentatem w branży oświetlenia scenicznego, zaś Bartek Dołęga z firmy Catbots udowodnił swoim wystąpieniem, że nigdy nie warto się poddawać, a porażki mogą być ważną lekcją i kolejnym krokiem w rozwoju własnego biznesu.

O tym, na jakie wsparcie mogą liczyć młodzi innowatorzy dołączając do PPNT Gdynia opowiedziały Karolina Wenskowska z PPNT Gdynia | Strefa Startup i Dominika Gałecka z PPNT Gdynia | Informacja Patentowa. To właśnie one,\ ostatniego dnia Gdynia Business Week zasiądą w konkursowym jury, które oceni biznesowe projekty uczestników i nagrodzi najlepsze z nich.

Międzynarodowy projekt
W tegorocznej odsłonie wydarzenia bierze udział niemal 100 uczestników; w tym uczniowie z Białorusi i Gruzji. Projekt realizowany jest na dwóch poziomach – podstawowym i zaawansowanym, który kierowany jest do absolwentów poprzednich edycji Business Weeku. Podczas piątkowej Ceremonii Zakończenia wszyscy otrzymają certyfikaty ukończenia Gdynia Business Week 2019, a zwycięzcom zostaną wręczone upominki.

Partnerami tegorocznej edycji Gdynia Business Week są: C. Hartwig, Boeing, Microsoft, Refinitiv, PPNT Gdynia oraz Centrum Nauki Experyment.

O programie:
Gdynia Business Week, wzorowany na amerykańskim programie Washington Business Week, jest sześciodniowym kursem dla młodych pasjonatów przedsiębiorczości, podczas którego mają możliwość poznania zasad funkcjonowania prawdziwego świata biznesu. Poprzez udział w różnorodnych warsztatach, prelekcjach, jak również kreatywnych zabawach, uczestnicy pod okiem profesjonalnych instruktorów z amerykańskich firm rozwijają umiejętności, które są niezbędne do osiągnięcia sukcesu na współczesnym konkurencyjnym rynku. Tworząc swoje własne “firmy” i innowacyjne produkty, uczą się m.in. podstaw zarządzania przedsiębiorstwem, marketingu i reklamy, negocjacji, jak również efektywnej pracy w grupie i sposobów radzenia sobie z tremą podczas autoprezentacji. Całość programu odbywa się w języku angielskim, dlatego jest to dla nich wyjątkowa okazja na podszkolenie tzw. Business English.

powrót