Znamy laureatów Gdyńskiego Biznesplanu

Znamy laureatów Gdyńskiego Biznesplanu

20 listopada, podczas gali transmitowanej wprost ze studia w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym Gdynia, poznaliśmy nazwiska zwycięzców konkursu Gdyński Biznesplan. Prowadzący wirtualnie łączył się m.in. z prezydentem Gdyni Wojciechem Szczurkiem, wiceprezydent Katarzyną Gruszecka-Spychałą oraz laureatami konkursu.

Tegoroczna edycja została zorganizowana w otwartej formule i skierowana do wszystkich, którzy mają dobry pomysł na biznes i chcą go zrealizować.

Wśród finałowych biznesplanów znalazły się projekty z sektorów inżynierii i automatyki, ICT, gastronomii, opieki medycznej i zdrowia, turystyki, rekreacji i rozrywki, designu, reklamy, edukacji czy doradztwa i szkoleń. – Niezwykle nas cieszy aktywność i kreatywność młodych przedsiębiorców, szczególnie w obecnym czasie, kiedy sytuacja rynkowa jest nieprzewidywalna, a warunki działalności zmieniają się bardzo dynamicznie. Gdynianie znani są jednak z optymizmu i przedsiębiorczości. Dlatego jestem przekonany, że udział i wygrana w konkursie Gdyński Biznesplan otworzy nowe możliwości, a wsparcie w postaci konkursowych nagród pomoże rozwinąć kolejną firmę w Gdyni odnoszącą sukcesy na lokalnym, a może i międzynarodowym rynku – mówił podczas gali Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.

– Cieszymy się, że pomimo pandemii konkurs cieszył się ogromnym zainteresowaniem, a wśród zgłoszonych propozycji znalazło się tak wiele ciekawych i innowacyjnych projektów. Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że w swoich koncepcjach przedsiębiorcy brali  pod uwagę także utylitarność zgłaszanych projektów, co jest jednym z podstawowych warunków ich szybkiego wdrożenia na komercyjnym rynku  – komentuje Anna Borkowska, dyrektor Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego Gdynia

– Ponad 400 pomysłów na biznes, 76 złożonych biznesplanów i 14 osób w finale tegorocznego konkursu Gdyński Biznesplan. Jury oceniło, które z pomysłów na biznes najlepiej sprawdzą się w realiach rynkowych, ale też która z uczestniczek czy uczestników ma w sobie gen przedsiębiorczości i determinację, aby konsekwentnie realizować biznesplan, wdrażać innowacyjne rozwiązania czy mierzyć się z konkurencją – mówiła podczas konkursowej gali Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki i przewodnicząca jury Gdyńskiego Biznesplanu.


Ostatecznie główna nagroda trafiła do  Marii Jopyk-Misiak. Zwyciężczyni, w ramach projektu „25 Frame Sudio”, chce stworzyć studio, które będzie produkowało reklamy wykonane techniką animacji poklatkowej lalkowej, malarskiej oraz komputerowej. Dzięki profesjonalnym stanowiskom animacyjnym oraz doświadczonemu zespołowi animatorów będzie tworzyć filmy na najwyższym światowym poziomie.

Drugie miejsce zajęła Magdalena Mielewczyk z projektem platformy do rejestrowania usług online, umożliwiającej prowadzenie szkoleń dla opiekunów czworonogów „Łap to”. Trzecia nagroda powędrowała natomiast do Mateusza Kaźmierczaka i Pawła Zabornego za pomysł aplikacji dla fotografów „Save Art”. Ich aplikacja to odpowiedź na bezprawne publikowanie zdjęć w sieci.  Wyszukiwarka ma czuwać nad użyciem zdjęć bez zgody fotografów, a system automatycznego zgłaszania naruszeń pozwolić na nawiązanie kontaktu z osobami korzystającymi z materiałów i ewentualne usunięcie fotografii z internetu.

Laureaci konkursu otrzymali nagrody finansowe i rzeczowe. Ich pula w tej edycji sięgnęła aż 100 tysięcy złotych. Zwyciężczyni otrzymała m.in. nagrodę finansową w wysokości 30 tysięcy złotych na rozwój firmy, voucher o wartości 10 tysięcy złotych na studia, szkolenia lub program MBA w Gdańskiej Fundacji Kształcenia Menedżerów, bezpłatny udział w studiach podyplomowych w Wyższej Szkole Bankowej, doradztwo prawne oraz poręczenie kredytu na realizację biznesplanu. Nagrody finansowe trafiły również do zdobywców 2. miejsca – 20 tysięcy złotych oraz 3. miejsca – 10 tysięcy złotych.

Co roku, najlepsze pomysły biznesowe nagradzane są także bezpłatnym miejscem w coworkingu lub zwolnieniem z części opłat za biuro w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym Gdynia, co wraz z pakietem wsparcia merytorycznego pozwala aspirującym przedsiębiorcom na szybki rozwój ich biznesu. Wśród przedsiębiorców, którzy dołączyli w ten sposób do grona firm parkowych znaleźli się m.in. – Łukasz Osowski i jego syntezator mowy IVONA czy Mariusz Jakubowski z Better Industry, który wypromował na polskim rynku napój z kombuchy.

Konkurs „Gdyński Biznesplan” ma charakter ogólnopolski. Gdynia organizuje go nieprzerwanie od 2003 roku. Skierowany jest do osób, które chcą założyć działalność gospodarczą lub prowadzą już firmę i chcą ją rozwinąć, np. wprowadzając nowy produkt lub usługę. W każdej edycji w szranki staje kilkaset osób.

powrót
Skip to content