Moda. Jak zaprojektować wyjście z kryzysu?

online

kiedy: środa, 4.11.2020, godz. 17:00 – 18:00
gdzie: online
wstęp: dostęp bezpłatny, wymagana rejestracja, ZAPISZ SIĘ

W ciągu kilku tygodni globalny kryzys zdrowotny całkowicie zmienił rzeczywistość. Już teraz wiemy, że pandemia wyjątkowo mocno uderzyła w branżę mody i to na różnych poziomach. Czy te wyjątkowo trudne warunki mogą posłużyć za źródło doświadczenia w przyszłości? 4 listopada podczas spotkania online wraz z Moniką Kapłan spróbujemy odpowiedzieć na pytanie jak zaprojektować wyjście z kryzysu? Rozmowę poprowadzi Dorota Cząstka.

Od kilku miesięcy obserwujemy jak branża mody radzi sobie w wyjątkowo niepewnej sytuacji. Bacznie przyglądamy się jak duże i małe marki adaptują się do strukturalnych zmian, które zachodzą na rynku. Zamknięcie fabryk w Chinach pociągnęło za sobą przerwy w łańcuchach dostaw nie tylko gotowych produktów, ale również tkanin, dodatków czy opakowań. Prawie dwumiesięczna przerwa na całym świecie nie tylko spowodowała spowolnienie produkcji i spadek przychodów w bieżącym sezonie. Już teraz wiemy, że negatywnie wpłynie również na branżę w kolejnych sezonach. Jak zatem możemy budować strategie długoterminowe marek w czasach wielkiej niepewności? Jakie rozwiązania implementować w firmach już teraz? Ekspertki z wieloletnim doświadczeniem przedstawią jakie realne działania podjąć i wyjść naprzeciw nowym, kryzysowym potrzebom konsumentów. Wspólnie zastanowimy się w jaki sposób i na ile już teraz modyfikować strukturę działania swojej firmy. Odpowiemy na pytanie czy jest to dobry moment na ponowne przemyślenie DNA marek oraz wartości, które chcą oferować w nowej rzeczywistości.

Podczas spotkania będziemy kontynuować rozważania o tym czy pandemia stanowi początek nowego ładu na rynku mody oraz zapoczątkuje pozytywne zmiany w branży. Postaramy się podsumować dotychczasowe doświadczenia i prognozować scenariusze przyszłości. Nie jest to pierwszy poważny kryzys branży mody i na pewno nie ostatni. Historia pokazuje, że odpowiednio zarządzany może być szansą do rozwoju i zmiany na lepsze – dowiedz się jak go zaprojektować.

 

__________

Monika Kapłan – specjalistka marketingu mody, właścicielka marki jogowo-modowej This Is Commitment. Przez trzy lata pełniła funkcję Global Marketing Director marki Reserved, należącej do grupy LPP. Odpowiadała za działania marketingowe w 24 krajach, nadzorowała wejście marki na londyński Oxford Street, współtworzyła kampanie z udziałem międzynarodowych gwiazd świata mody takich jak Kate Moss, Cindy Crawford, Kendall Jenner czy Małgosia Bela.

Karierę zawodową rozpoczęła we francuskim biurze stylu Peclers Paris. Zarządzała działami marketingu marek: Sinsay, Mohito, House, Cropp. Była prezeską Deni Cler. Współtwórczyni strategii wielu marek z branży mody m.in Medicine, 5.10.15., Answear.com, Diverse.

Od tego roku pełni również funkcję doradczyni Zarządu Grupy CCC w obszarze strategii marketingowej dla CCC i Gino Rossi.

Dorota Cząstka – ekonomistka z wykształcenia, na co dzień prezes studia kreatywnego HIDAY. Na swoim koncie ma kilkuletnią współpracę zarówno z największymi galeriami handlowymi, takimi jak Galeria Bałtycka, czy Galeria Kaskada, jak i mniejszymi markami, jak gdyńska marka torebek Mana Mana.

Organizatorka i pomysłodawczyni projektu GDYNIA KREATYWNA organizowanego wspólnie z Gdyńskim Centrum Wspierania Przedsiębiorczości oraz PROJEKTU MODA, który tworzy wspólnie z PPNT Gdynia | Centrum Designu. Kocha zmiany i z odwagą patrzy w przyszłość, starając się codziennie, aby jej działalność stanowiła wartość dla społeczności.

 

partner: Hiday

patroni medialni: Fashion Revolution Polska, Prestiż, Linia

 

powrót