Moc empatii w biznesie - o sile konstruktywnej komunikacji

budynek III, coworking

kiedy: 6.02.2020 (czwartek), godz. 17:30-19:30

gdzie: PPNT Gdynia, budynek III, coworking

wstęp: wolny, wymagana rejestracja, zapisz się!

 

Zdarza Ci się być świadkiem codziennych nieporozumień i konfliktów? Uczestniczysz w spotkaniach zabierających czas i energię uczestników, z których niewiele wynika, a projekt utknął z niewiadomych powodów? Nie rozumiesz dlaczego coś, o czym mówisz jest realizowane inaczej, niż to co przekazałeś? Wychodzisz z pracy ze zmęczeniem, a satysfakcja, jeżeli się pojawia, jest krótkotrwała? Akceptujesz taki stan rzeczy, ale czasami przychodzi to pytanie… Czy naprawdę tak musi być?

 

W biznesie ukryta jest siła, która może to zmienić – to empatia (umiejętność „patrzenia” z perspektywy drugiej osoby). Obecnie coraz więcej publikacji i badań przedstawia empatię jako twardą umiejętność, a w konsekwencji odchodzi się od myślenia o niej jako umiejętności miękkiej. Dzieje się tak, z uwagi na fakt, że aktywne i świadome korzystanie z umiejętności konstruktywnej komunikacji wprowadza konkretne zmiany w organizacjach takie jak zwiększenie poziomu:

  • zaufania,
  • współpracy,
  • odpowiedzialności i samodzielności,
  • kreatywności i innowacyjności wynikających z szacunku i otwartości dla różnorodności.

 

Wzrost powyższych czynników przekłada się na wizerunek firmy wśród klientów, a to z kolei, przyczynia się do sprawniejszej realizacji projektów, dynamicznego rozwoju i lepszych wyników finansowych firmy.

“Nierozwiązane konflikty generują ogromne koszty, ponieważ zabierają dużo energii i uwagi. Myśli, które ciągle krążą wokół sporu, uniemożliwiają skupienia się na właściwej pracy.”

Gabriele Lindemann & Vera Heim,

“Komunikacja konstruktywna w biznesie”

 

Dla kogo?

  • Jesteś właścicielem, menadżerem, prowadzisz zespół?
  • Zależy Ci na rozwoju siebie i swojego zespołu?
  • Bliskie są Ci nowoczesne trendy w zarządzaniu zespołami?
  • Jesteś na etapie zmiany w organizacji?
  • Chcesz poznać efekty, jakie może przynieść komunikacja konstruktywna w biznesie?

Ta prelekcja jest dla Ciebie!

Zapraszamy osoby, pracujące w branżach: IT, R&D, UX, nowych technologii oraz z tych wszystkich, które mają potrzebę rozwoju w pracy z ludźmi i klientami.

Czego się dowiesz?

  • Jakie kompetencje są pożądane u liderów przyszłości?
  • Czym jest komunikacja konstruktywna w biznesie i jak może pomóc zarabiać Twojej firmie?
  • Dlaczego empatia jest tak ważna, aby odnieść sukces w realizacji projektów?
  • Jakie efekty uzyskały firmy, które wprowadziły do swojej organizacji model komunikacji konstruktywnej (przykłady business case)?
  • Gdzie konkretnie komunikacja konstruktywna ma swoje przełożenie w modelach zarządzania projektami i organizacją?
  • Jakie są możliwości wprowadzania komunikacji konstruktywnej do organizacji?

Poznasz praktyczne narzędzie do przeliczenia, jakie wymierne korzyści przynosi wdrożenie komunikacji konstruktywnej do organizacji.

Dzięki udziałowi w prelekcji będziesz mieć bezpośredni wpływ na zakres tematyki warsztatów doskonalących umiejętności komunikacji konstruktywnej w biznesie.

Prowadzący:

Dominika Derewicz – trenerka komunikacji, business & life coach pracująca w duchu NVC (nonviolent communication) i Komuni­kacji Konstruktywnej. Absolwentka psychologii na Uniwersytecie SWPS w Warszawie oraz Szkoły Trenerów Komunikacji Opartej na Empatii w partne­rstwie merytorycznym z Polskim Towarzystwem Psychologicznym. Łącząca wieloletnie doświadczenie w biznesie, w zarządzaniu zespołami i projektami, z wprowadzaniem dobrych praktyk komunikacji konstruktywnej. Specjalizuje się w transformacjach środowisk biznesowych wprowadzając do organizacji empatię, która jest kluczem do budowania szacunku, zaangażowania, odpowiedzialności i autentycznej współpracy. „Fascynuje mnie istota konfliktu i sytuacji kryzysowych, ich twórcza i budująca siła, która wypływa na powierzchnię dzięki empatii, dotarciu do potrzeb i podjęciu wyzwania znalezienia wspólnych strategii ich realizacji.” Praktykująca jogę oraz forest mindfulness.

 

domnika.derewicz@sensusens.pl

510 022 286

 

Jakub Nowierski – trener komunikacji, business & life coach pracujący w duchu NVC (nonviolent communication) i Komunikacji Konstruktywnej. Ukończył Studia Podyplomowe Porozumienia bez Przemocy na Collegium Civitas w Warszawie, łącząc z umiejętnościami ze Szkoły Trenerów Komunikacji Opartej na Empatii w partner­stwie merytorycznym z Polskim Towarzystwem Psychologicznym. Uczestnik warsztatów prowadzonych przez Certyfikowanych Trenerów NVC: Joanny Berendt, Agnieszki Rzewuskiej–Pacy, Magdy Sendor. Specjalizuje się w pracy grupowej i indywidualnej w oparciu o ideę komunikacji bez przemocy. Zdobyte doświadczenie w pracy biznesowej, zarządzania projektami i zespołami, łączy wprowadzając do organizacji konstruktywną komunikację. Wspierający ideę szerzenia NVC wśród mężczyzn.

jakub.nowierski@sensusens.pl

695 101 974

 

sensUsens – esencja komunikacji

Team stworzony z potrzeby dzielenia się wiedzą i doświadczeniem, tworzenia przestrzeni dla rozwoju osobistego i zawodowego. Powstałe z marzenia, aby ludzie żyli w świecie wzajemnej akceptacji dla siebie, we współistnieniu, umieli odnajdywać siłę do działania w każdej chwili ich życia, w szacunku dla siebie i innych.

powrót
Skip to content