Zapraszamy na warsztaty „Wprowadzenie do dostępności cyfrowej: Jak zapewnić, aby nasza kultura była dostępna dla wszystkich? Zaprojektuj ją od początku„, które odbędą się w ramach organizowanej konferencji Marketing w Kulturze x Forum Kultury Cyfrowej w terminie 27.10 w godz. 9:00-13.30.
Prowadzącym warsztaty będzie Piotr Źrołka – projektant i doradca z ponad 14-letnim doświadczeniem, specjalizujący się w projektowaniu uniwersalnych usług. Właściciel butikowego studia UX o nazwie Kinaole. Ekspert w dziedzinie dostępności cyfrowej, certyfikowany CPACC oraz absolwent kursu DHS Trusted Tester. Zajmuje się głównie service designem i UCD, wykorzystując wiedzę z zakresu użyteczności i analizy biznesowej. Zaangażowany w projekty kulturalne, takie jak Sztuka w Ciemno, Wkformaty oraz nowa odsłona KPH. Zwracając szczególną uwagę na dostępność, tworzy innowacyjne rozwiązania, które łączą estetykę z funkcjonalnością.
Warsztaty będą interaktywnym, praktycznym szkoleniem, które skierowane jest do osób pracujących w sektorze kultury oraz technologii. Szczególnie zalecane dla projektantów UX/UI, twórców stron internetowych, programistów oraz wszystkich, którzy chcą dowiedzieć się więcej o tworzeniu dostępnych i inkluzywnych treści cyfrowych. Wymagany własny laptop.
Podczas tego warsztatu skupimy się na kluczowych aspektach dostępności cyfrowej, takich jak projektowanie dla osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności, zrozumienie standardów WCAG, oraz projektowanie z myślą o uniwersalnym dostępie do informacji. Głównym narzędziem będzie Figma, oprogramowanie do projektowania interfejsów użytkownika, które umożliwia tworzenie funkcjonalnych prototypów. Przy jego pomocy uczestnicy będą pracować nad stworzeniem projektu graficznego, który będzie zarówno estetycznie atrakcyjny, jak i dostępny dla jak najszerszego grona odbiorców.
Podczas warsztatu uczestnicy nauczą się:
- – jak projektować z myślą o różnych grupach odbiorców, w tym o osobach z niepełnosprawnościami,
- – jak zrozumieć i zastosować zasady WCAG (Web Content Accessibility Guidelines),
- – jak efektywnie korzystać z Figma do tworzenia dostępnych projektów graficznych,
- – jak testować i poprawiać dostępność swoich projektów.
Rejestracja możliwa jest pod linkiem: TUTAJ
Więcej o konferencji: www.marketingwkulturze.pl
powrót