speak in_ux

SPEAK IN_UX to nie tylko konferencja, ale przestrzeń dla pasjonatów UX, którzy chcą tworzyć lepsze cyfrowe doświadczenia, dzielić się wiedzą i wzajemnie inspirować.

speak in_ux

Od 2019 roku spotykamy się, by rozmawiać o UX, testować nowe podejścia i inspirować się nawzajem. To miejsce, gdzie możesz dowiedzieć się, co w branży piszczy, a przy okazji poznać świetnych ludzi, którzy – tak jak Ty – pasjonują się projektowaniem.

W 2025 roku szukamy odpowiedzi na pytanie: dlaczego projektujemy? Jak nasze wybory kształtują przyszłość? Podczas dwóch dni konferencji usłyszysz, jak doświadczone osoby z czołowych firm technologicznych i startupów radzą sobie z wyzwaniami projektowymi. Poznasz historie realnych projektów, które wykorzystują metody odpowiadające na zmieniające się potrzeby użytkowniczek i użytkowników.

kiedy: 28-29.10.2025 (wtorek, środa)
gdzie: PPNT Gdynia, budynek III
wstęp: wolny, obowiązuje rejestracja: zapisz się!*

*zapis na prelekcje nie jest równoznaczny z zapisem na warsztaty! Na warsztaty obowiązują osobne zapisy.

o konferencji

Nie ważne, czy jesteś weteranem UX, czy dopiero zaczynasz – na SPEAK IN_UX znajdziesz coś dla siebie. Każda edycja to inspirujące prelekcje, warsztaty i dyskusje, które pomagają zrozumieć, jak UX wpływa na biznes, jak mówić o badaniach i jak skutecznie projektować. Co roku poruszamy tematy, które są na czasie i pomagają lepiej odnaleźć się w szybko zmieniającym się świecie technologii i designu.

Jesteś osobą, która lubi wyciągać wnioski z rzeczywistości i przekładać je na dobre produkty? A może szukasz pierwszej pracy w UX i chcesz dowiedzieć się, jak wygląda ta branża od środka? Na SPEAK IN_UX spotkasz ludzi, którzy chętnie podzielą się swoimi doświadczeniami, opowiedzą, co działa (a co nie) i pokażą, jak rozwijać się w świecie projektowania.

Konferencja to też świetna okazja do networkingu, pogadania przy kawie i wymiany doświadczeń. Spotkasz tu projektantów UX i UI, researcherów, menedżerów produktów, startupowców i studentów – wszystkich, których łączy pasja do projektowania lepszych rozwiązań. Kto wie, może właśnie tu poznasz swojego przyszłego współpracownika albo wpadniesz na pomysł nowego projektu?

Każda edycja skupia się na jednym wyzwaniu, które jest na tapecie w świecie UX. W 2019 roku rozkładaliśmy na czynniki pierwsze badania użytkowników, w 2022 mówiliśmy o karierze w UX, a w 2023 o tym, jak przekonywać biznes do wartości UX. Rok 2024 to refleksja nad tym, jak projektować w świecie pełnym niepewności – bo wiadomo, że technologia, społeczeństwo i biznes zmieniają się szybciej niż kiedykolwiek wcześniej.

Chcemy, żeby SPEAK IN_UX nie było tylko konferencją, ale też miejscem, które motywuje do działania i daje konkretne narzędzia do pracy. Dlatego zapraszamy najlepszych prelegentów, którzy dzielą się swoimi doświadczeniami, case studies i wskazówkami, które możesz od razu wdrożyć w życie.

dla kogo?

  • dla projektantów UX i UI, którzy chcą poszerzyć swoje umiejętności
  • dla badaczy UX szukających nowych metod eksploracji potrzeb użytkowników
  • dla przedsiębiorców, którzy chcą tworzyć bardziej użyteczne i dostępne produkty
  • dla studentów i juniorów UX, którzy chcą wejść w branżę
  • dla wszystkich, którzy lubią dobrze zaprojektowane rzeczy i chcą wiedzieć, jak powstają

poprzednie edycje

2019 – Badania i wiedza o użytkownikach

  • Od czego zaczyna się UX? Od badań! Pierwsza edycja to solidna dawka wiedzy o metodach zbierania i interpretacji danych. Uczestnicy mogli zobaczyć, jak wygląda UX research w praktyce i jak przekłada się na tworzenie produktów.

2022 – Praca dla UX-a

  • Jak znaleźć pierwszą pracę w UX? Czego oczekują pracodawcy? Ta edycja koncentrowała się na rekrutacji, kompetencjach i ścieżkach rozwoju. W programie znalazły się warsztaty i rozmowy z doświadczonymi rekruterami i designerami.

2023 – Na styku UX-a i biznesu

  • Projektanci i biznes często mówią innymi językami – jak je połączyć? W 2023 roku rozmawialiśmy o tym, jak przekonywać firmy do inwestowania w UX i jak mierzyć jego efektywność. Były też warsztaty z research ops i pracy z danymi.

2024 – Projektowanie w czasach niepewności

  • Jak projektować produkty odporne na zmiany? W 2024 roku na tapet wzięliśmy elastyczne podejście do UX w dynamicznym świecie. Uczestnicy poznali techniki radzenia sobie z nieprzewidywalnymi wyzwaniami i projektowania odpornego na kryzysy.

Maraton SPEAK IN_UX

Interesujesz się projektowaniem doświadczeń użytkownika (UX)? Chcesz sprawdzić się w realnym projekcie i zdobyć praktyczne doświadczenie w pracy zespołowej, pracując jednocześnie nad rozwiązaniem, które ma pozytywny wpływ na świat?

Zgłoś się do udziału w Maratonie projektowym SPEAK IN_UX, który odbędzie się 24–29 października 2025 w PPNT Gdynia.

Podczas trzech intensywnych dni będziesz pracować wraz z zespołem nad prawdziwym wyzwaniem projektowym od firmy rozwijającej rozwiązania w duchu zrównoważonego rozwoju.

Wyzwania, nad którym będziemy pracowali w 2025 roku:

UX Research + Design (Kaminski Foundation)

Ulepszenie istniejącego produktu cyfrowego na podstawie przeprowadzonych badań – aplikacji Life Plan App. Celem jest zaprojektowanie modułu, który po ukończeniu trzech wypraw w aplikacji umożliwi użytkownikom dalsze angażowanie się w krótkie, cykliczne aktywności związane z odpornością psychiczną.

​​Fundacja Marka Kamińskiego wspiera młodzież w zapobieganiu depresji i budowaniu poczucia własnej wartości poprzez LifePlan Academy – program oparty na 5 krokach autorskiej Metody Biegun, stworzonej przez Marka Kamińskiego podczas jego ekstremalnych wypraw. Uczestnicy uczą się odkrywać swoje mocne strony, wyznaczać cele i konsekwentnie je realizować, rozwijając pewność siebie i odporność psychiczną.

LifePlan App to pierwsza na świecie aplikacja dla młodzieży (12–18 lat) pomagająca określać i osiągać własne cele według Metody Biegun. Poprzez angażujące ćwiczenia, historie inspirujących bohaterów i elementy grywalizacji, młodzi użytkownicy uczą się planowania, pokonywania przeszkód i wzmacniania swoich talentów. „Plecak” w aplikacji pozwala wracać do zadań, doskonalić umiejętności i świadomie rozwijać swój potencjał.

UX Design (Innovative Green Technology Solutions Foundation)
Zaprojektowanie doświadczenia użytkownika platformy IGTSF, tak aby wokół treści o ekologicznych rozwiązaniach powstawała społeczność, która nie tylko czyta i szuka inspiracji, ale także testuje rozwiązania, dzieli się efektami i wspólnie je rozwija. Celem Fundacji jest łączenie wiedzy, edukacji i współpracy, by inspirować do zmian i wspierać rozwój ekologicznych rozwiązań na każdym poziomie.

Projektowanie interakcji (IDEGO GROUP Sp. z o.o.)
Zaprojektowanie doświadczenia użytkownika platformy ESG dla statków, tak aby ułatwiało podejmowanie trafnych decyzji w dynamicznych warunkach — bez konieczności aktywnego korzystania z wizualnego interfejsu i z uwzględnieniem rosnących oczekiwań użytkowników wobec naturalności i kontekstowego wsparcia technologii.

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny. Wymagane są zapisy. O zaakceptowaniu zgłoszenia decydują odpowiedzi, a nie kolejność zgłoszeń. Wypełnij formularz uważnie i z namysłem!

Zgłoszenia przyjmujemy od 4.08 do 30.09Zapisz się!

dokumenty

kontakt

+48 58 880 81 72
startup@ppnt.pl

Skip to content