SPEAK IN_UX

SPEAK IN_UX

Jak prowadzić badania, aby tworzyć produkty i usługi oparte na wiedzy o użytkownikach, a nie własnych przeczuciach i założeniach? Na co uważać, przy interpretacji wyników? Na te i wiele innych pytań związanych z projektowaniem wrażeń użytkownika odpowiemy na SPEAK IN_UX – dwudniowej konferencji wypełnionej wiedzą i praktycznymi warsztatami!

kiedy: 30-31.10.2019 (środa, czwartek), w godz. 9:00-16:00
gdzie: PPNT Gdynia, budynek III
wstęp: wolny, obowiązuje rejestracja – ZAPISZ SIĘ!

Dla kogo?
Dla osób doświadczonych, ale też zupełnie początkujących.
Dla przedsiębiorców, badaczy i projektantów produktów i usług, dla pracowników startupów i dużych organizacji, studentów kierunków związanych z badaniami i projektowaniem.
Dla wszystkich entuzjastów badań nad użytkownikami, którzy chcą uporządkować lub pogłębić swoją wiedzę.

Czego się dowiesz?
Jak wykorzystać analitykę produktową?
Kto może pełnić rolę badacza w zespole?
Jak skutecznie łączyć badania jakościowe z ilościowymi?
Jak uniknąć najczęstszych błędów poznawczych w badaniach?
Jak przeprowadzać testy użyteczności?
Jak projektować warsztaty?
Jak tworzyć makiety?
Jak kształtować i łączyć treści?

Dzień 1. Research

Projektowanie wrażeń użytkownika (User Experience) nie jest prostym procesem, ale z pewnością – opłacalnym dla każdego przedsiębiorcy i organizacji. Wprowadzane w życie przez wielkie korporacje i mniejsze firmy pozwala zwiększyć satysfakcję klientów z oferowanych usług i produktów, zmaksymalizować przychody i wyróżnić się wśród konkurencji. Punktem wyjścia do projektowania są zawsze badania UX.

Badania pozwalają uzyskać informacje o zachowaniach i potrzebach użytkowników i dzięki temu są podstawą do poprawy użyteczności. Są przydatne nie tylko na etapie koncepcji, ale również wdrażania i optymalizacji istniejącego produktu. Każdy klient jest skarbnicą wiedzy, z której projektant może czerpać garściami inspiracje.

Jeśli czujesz, że tworzenie usług i produktów musi zaczynać się od poznania klienta i chcesz dowiedzieć się, jak to zrobić – przyjdź posłuchać osób, które zawodowo zajmują się badaniem użytkowników.

Harmonogram wydarzenia:

Dzień 1. Research
30 października 2019 r., środa
PPNT Gdynia, budynek III, parter, sala C

9:00 Rejestracja
9:25 Powitanie uczestników
9:30 Data Driven Design Intro. Paulina Walkowiak
10: 45 przerwa kawowa
11: 00 Badaczka czy spekulantka? O badaniach użytkowników i ich roli w projektowaniu produktów i usług. Magdalena Laine-Zamojska
12:15 przerwa lunchowa
13:00 Statystyki nie kłamią, ale ludzie kłamią na temat statystyk. Błędy poznawcze, które mogą zrujnować Twoje analizy. Janina Bąk (Janina Daily)
14:15 przerwa kawowa
14:30 Symbioza metod badawczych. Czyli jak pokochałam Excela? Alicja Antkowiak
15:45 Zakończenie 1. dnia konferencji

Dzień 2. Warsztaty:
31 października 2019 r., czwartek
PPNT Gdynia, budynek III, I piętro

Data Driven Design 101 – Paulina Walkowiak
Testy użyteczności – zrób to sam! – Patrycja Walencik
Agile od podstaw – Izabela Słomczewska
Makietowanie – Marta Mielcarek
Projektowanie warsztatów – Ania Tylikowska
Projektowanie inteligentnych treści – Wojtek Aleksander

PRELEGENCI:

Paulina Walkowiak
CEO w cux.io, #mompreneur, analityk produktu, badacz. Oprócz zarządzania produktem, wspiera firmy w budowaniu strategii analitycznej. Specjalizuje się w łączeniu i analizowaniu danych z wielu źródeł i odkrywaniu insightów. Prowadzi warsztaty komercyjne, zajęcia ze studentami, występuje publicznie w Polsce i za granicą. Z wykształcenia projektantka komunikacji i antropolog.

Data Driven Design Intro
Analizowanie samych wskażników z Google Analytics nie pomoże Ci zbudowac silnej marki. Co zatem zrobić, żeby klienci coraz chętniej wybierali Twoje rozwiązanie? Do czego powinniśmy dążyć? Co to są quick winy i insighty? Opowiem czym jest dzisiaj analityka produktowa, jak dane analizują duże marki i jak Ty możesz przełożyć ich sposoby na swój produkt tak, żeby zbudować mocną przewagę konkurencyjną.

Magdalena Laine-Zamojska
Nie wyobraża sobie tworzenia produktów i usług bez zrozumienia kto i jak będzie z nich korzystał. Jako badaczka pracująca przy tworzeniu i rozwijaniu usług prowadziła badania między innymi w szpitalach, więzieniach i muzeach.
Obecnie pracuje w Lufthansa Systems przy aplikacji wykorzystywanej przez dyspozytorów w liniach lotniczych do planowania lotów. Tworzy i wdraża strategie badawcze dla nowych produktów lub usług. Pracuje w zespołach skupiających specjalistów z różnych dyscyplin, tworzących nowe usługi i produkty z takich.
Wcześniej pracowała w Kainos, w projekcie aplikacji medycznej, której celem było umożliwienie dostępu do zintegrowanych danych medycznych (Wielka Brytania). Współpracowała także z takim organizacjami jak: Interactive Institure Swedish ICT (Szwecja), NODEM Network of Design and Digital Heritage, Narodowy Insytut Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów, Narodowe Archiwum Cyfrowe czy Muzeum Gdańska. Prowadziła także zajęcia z badań etnograficznych na SWPS, na kierunku projekowanie usług.

Badaczka czy spekulantka? O badaniach użytkowników i ich roli w projektowaniu produktów i usług
Czy w procesie tworzenia lub rozwijania produktów i usług potrzebna jest badaczka? Jaka jest rola badań? Kto w zespole projektowym może pełnić rolę badacza i na co powinien zwrócić uwagę, aby uniknąć najgorszych pułapek.

Janina Bąk (Janina Daily)
Komendant komedii w Janinadaily.com. Demon prezentacji. Wirtuoz statystyki.
Umie liczyć, opowiadać i opowiadać o liczeniu. W jej historiach zasób słów jest tak bogaty, że mógłby samodzielnie spłacić cały dług publiczny Grecji.
Posiada następujące osiągnięcia życiowe:
1. Pisze bloga o swojej pracy na uczelni, mężu z politechniki i wiecznie nieudanych dietach, a ponad 60 tysięcy ludzi chce to czytać
2. Nagranie z wykładu o statystyce, który wygłosiła na TEDx Koszalin, ma ponad 50 000 wyświetleń i było przez moment popularniejsze niż wideo Zenka Martyniuka
3. Występowała w Polsce, Berlinie i w Oxfordzie, i wszędzie strasznie śmiano się z jej żartów o odchyleniu standardowym.
Lubi uczyć ludzi, że z analizą danych można i należy się zaprzyjaźnić.

Statystyki nie kłamią, ale ludzie kłamią na temat statystyk. Błędy poznawcze, które mogą zrujnować Twoje analizy.
Niewiele biznesów wie, że mogą mieć najbardziej zaawansowany zespół analityczny, doskonałe oprogramowanie i brawurowe budżety, ale na nic im się to wszystko przyda, jeśli nie wzmocnią najsłabszego ogniwa wszelkich analiz statystycznych – a tym ogniwem jest człowiek. Błędy poznawcze i logiczne, które popełniają zarówno badani, jak i badacze, mogą zaszkodzić nam na wszystkich poziomach analizy – na etapie tworzenia narzędzi, zbierania danych, jak i interpretacji i wyciągania wniosków. Janina przedstawi najczęstsze błędy, z którymi się spotyka w trakcie pracy z markami i podpowie, jak ich uniknąć.

Alicja Antkowiak
Alicja jest kognitywistką i UX Researcherem w Allegro. Od 6 lat przeprowadza badania jakościowe i ilościowe, żeby lepiej poznać i zrozumieć potrzeby klienta oraz upewnić się, że produkt na nie odpowiada. Wielka fanka zdrowego rozsądku oraz decyzji opartych o rzetelne dane. Po godzinach prowadzi zajęcia na UAM w Poznaniu, ćwiczy grę na pianinie i podróżuje.

Symbioza metod badawczych. Czyli jak pokochałam Excela?
Jeżeli na podstawie wniosków z badań nie podejmuje się decyzji, nie ma sensu robić badań.
A jeżeli się je podejmuje, to wyciąganie wniosków z badań to kawał odpowiedzialności.
Czy jedna metoda badawcza wystarczy, żeby być pewnym wniosków? Kiedy warto je odpowiednio zmiksować? Po co? I jak?
Na te pytania Alicja postarm się odpowiedzieć przykładami z życia (zawodowego) wziętymi.

Dzień 2. Warsztaty

Po badaniach przychodzi czas na praktyczne wykorzystanie wiedzy przy projektowaniu i wprowadzaniu produktu na rynek. Wtedy przydają się umiejętności organizacji pracy w zespołach projektantów, prototypowania czy przeprowadzania testów użyteczności. Poznasz je w praktyce podczas warsztatów – zapisy na warsztaty od 30 września, po kliknięciu w tytuł warsztatu!

Warsztaty:

Data Driven Design 101
W trakcie 5 godzin warsztatu dowiesz się jak myśleć jak data scientist, jak ułożyć proces analizy danych, od czego zacząć analizę u siebie w projekcie, które dane mają znaczenie i dlaczego.

Paulina Walkowiak
CEO w cux.io, #mompreneur, analityk produktu, badacz. Oprócz zarządzania produktem, wspiera firmy w budowaniu strategii analitycznej. Specjalizuje się w łączeniu i analizowaniu danych z wielu źródeł i odkrywaniu insightów. Prowadzi warsztaty komercyjne, zajęcia ze studentami, występuje publicznie w Polsce i za granicą. Z wykształcenia projektantka komunikacji i antropolog.

Testy użyteczności – zrób to sam!
Jeśli interesuje Cię ewaluacja oraz optymalizacja Twojego produktu to powinny Cię również zainteresować testy użyteczności. Testy pomagają wykryć obszary, które utrudniają realizację celów użytkownika oraz negatywnie wpływają na przyjemność korzystania z produktu strony internatowej czy aplikacji mobilnej.
W trakcie warsztatu dowiesz się, kiedy warto przeprowadzić testy użyteczności oraz w jaki sposób możesz zrobić je samodzielnie. Nauczyć się budować scenariusz testów, a następnie wcielisz się w rolę moderatora. Zdobyte umiejętności przekujesz w odpalenie testów użyteczności w swoim startupie.

Patrycja Walencik
Product Designer oraz Team Lider zespołu UX / UI w Orange Polska. W codziennej pracy projektuje oraz optymalizuje procesy aplikacji Orange Flex. Zdobyte doświadczenie oraz realizacje projektów miedzy innymi dla takich brandów jak Microsoft, Getin Bank, Gratka, Telemagazyn, Polska The Times przekłada na współpracę̨ ze startupami w zakresie strategii UX. Aktywnie wspiera budowanie świadomości o User Experience. Wykłada gościnnie na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu, gdzie uczy o UX-ie, a w wolnej chwili współtworzy Tipi UX – największe w Polsce meetupy poświęcone tematyce User Experience.

Agile od podstaw
Jak w praktyce wygląda praca w agile? Czym jest lean, scrum i kanban? Przyjdź i dowiedz się, co najlepiej sprawdzi się w Twoim projekcie. Agile kojarzy się ze środowiskiem programistycznym. Jednak ten sposób pracy z powodzeniem przenoszony jest na coraz większą liczbę dziedzin – zarządzanie ludźmi, szkolnictwo czy przemysł. Zwinne zarządzanie projektem to robienie małych kroków i regularne sprawdzanie czy podążamy we właściwym kierunku.
Zdobędziesz teoretyczne podstawy pogłębione o doświadczenie zdobyte podczas ćwiczenia w mniejszych grupach. „Challenge” w trakcie warsztatów pozwoli Ci poczuć ducha agile. Po tym szkoleniu lepiej zrozumiesz, czym jest agile, lean, scrum i kanban. Wszystko po to, abyś potrafił/potrafiła wybrać najlepszy rodzaj pracy w swoim projekcie.

Izabela Słomczewska
Managerka z ponad 15 letnim doświadczeniem w prowadzeniu projektów z branży IT. Entuzjastka pracy w agile, a niektórzy mówią o niej, że jest wyznawczynią tej “religii” 😉 Jej głównym obszarem zainteresowania jest prowadzenie projektów internetowych i zarządzanie zespołami z wykorzystaniem nowoczesnych technik zwinnych oraz ciągłej komunikacji w porozumieniu z ludźmi. Wie jak zbudować efektywny zespół, jak motywować ludzi do osiągnięcia określonych celów oraz wzbudzać kreatywność w wytwarzaniu nowych innowacyjnych rozwiązań.
Naturalna liderka, prekursorka transformacji w firmach. Niezwykle ważni są dla niej ludzie i kontakt z nimi. Uważa, że skuteczna komunikacja i zrozumienie potrzeb jest podstawą tworzenia dobrego biznesu. Trenerka NVC, coach i mentorka. Studentka SWPS Uniwersytet Humanistyczno-społeczny, na kierunku Coaching z elementami psychologii.
Ma również duże doświadczenie z zakresu marketingu internetowego jak i tradycyjnego. Przez 5 lat czynnie budowała dział marketingu w jednej z największych polskich firm kosmetycznych.

Makietowanie
Na warsztatach wyjaśnimy podstawowe pojęcia dotyczące makietowania, ale przede wszystkim poznany praktykę!
Jako zadanie przećwiczymy kilka podstawowych modułów, z którymi jako projektanci, nie raz zetkniecie się w pracy zawodowej.

Marta Mielcarek
Pracuje jako UX/ UI Designer w firmie SoftwareMill. Prowadzi zajęcia na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz na Collegium Da Vinci. Jest również założycielką spotkań Tipi UX.

Projektowanie warsztatów
Wiele rozwiązań UX wypracowuje się podczas warsztatów organizowanych z klientem lub zespołem. Jak przygotować warsztaty, by najlepiej spełniły swoje zadania? Co sprawi, by były jednocześnie użyteczne i interesujące dla uczestników?

Ania Tylikowska
Obecnie pracuje jako Senior UX Researcher / Service Designer w Allegro. Prowadzi zajęcia z badań UX i projektowania usług na Uniwersytecie SWPS w Sopocie i Warszawie. W ciągu ostatnich 3 lat zaprojektowała i przeprowadziła około 40 różnych warsztatów z obszaru projektowania produktów i usług. Jest również współorganizatorką konferencji WUD Trójmiasto.

Projektowanie inteligentnych treści
Warsztat jest poświęcony strukturom treści. Strukturom skomponowanym tak, aby ta sama treść spełniała swoje zadanie w różnych sytuacjach i kanałach komunikacyjnych. Bez konieczności przepisywania i powielania. Przymierzycie się do tego jak kształtować i łączyć treści w moduły do wielokrotnego wykorzystania. Ten warsztat przypadnie do gustu zwolennikom obiektowego UX, wyznawcom filozofii „atomic design” oraz tym, którzy szczerze nie cierpią swojego CMS-a.

Wojtek Aleksander, Nordea
Content strategist i projektant treści. Wojtek żyje komunikacją zawodowo i po pracy. Projektuje wartościowe treści i interakcje już od 2000 r. Niezależnie od tego, czy wspiera projekty enterprise, SMB czy startupy – od zawsze jest orędownikiem uczłowieczenia świata usług i produktów. Jego roboczy kompas niezmiennie wskazuje rozwiązania etyczne, odpowiedzialne oraz klarowne. Od roku 2019 prowadzi szkolenia UX writing w całym kraju. Organizuje również meetup uContentowani. Dla relaksu sprząta, gotuje i czyta książki historyczne.

powrót