SPEAK IN_SD

SPEAK IN_SD

Jak rozpocząć proces zmian w organizacji – w globalnych korporacjach, dużych firmach, ale też niewielkich startupach? Jaka jest rola projektanta w firmie i jak stworzyć zespół, gdy są ograniczone zasoby pracowników? Czym się inspirować przy poszukiwaniu nowych kierunków rozwoju? Odpowiedzi na te pytania poszukamy w czasie konferencji SPEAK IN_SD, wypełnionej wiedzą.

kiedy: 06.10.2020 (wtorek), w godz. 9:00-16:00
gdzie: ONLINE
wstęp: wolny, obowiązuje rejestracja, ZAPISZ SIĘ!

Dzisiejszy sukces sprzedażowy zapewnia firmom nie tyle wyjątkowy produkt czy brak konkurencji, ale przede wszystkim niepowtarzalne doświadczenia użytkownika – te, które towarzyszą mu w trakcie, przed i po skorzystaniu z usługi. Dlatego dbanie o pozytywne doświadczenia użytkownika/ klienta staje się największą przewagą konkurencyjną. W jaki sposób zaprojektować zatem coś tak nieuchwytnego jak usługa i wrażenia?

Projektowanie usług (service design) dąży do stworzenia usługi, która zapewni jak najlepsze doświadczenia użytkownikom, nie zapominając o efektywności ich świadczenia i potrzebach usługodawców. Ale wyróżniające się marki nie tylko odpowiadają na potrzeby swoich konsumentów, a wręcz włączają ich w współtworzenie rozwiązań.

O projektowaniu doświadczeń warto pamiętać nie tylko w firmach usługowych. Firmy produkcyjne, by zyskać przewagę konkurencyjną i utrzymać się na rynku, również powinny rozszerzyć swoje myślenie o produkcie, obudowując go satysfakcjonującą dla klientów usługą. Na konferencji SPEAK IN_SD nie tylko zainspirujesz się wiedzą, słuchając ekspertów i praktyków, ale dowiesz się także , w jaki sposób wykorzystać te procesy w projektowaniu i wdrażaniu usług.

Dla kogo?
– dla osób doświadczonych, ale też zupełnie początkujących.
– dla tych, którzy już projektują lub dopiero przymierzają się do wprowadzenia zmian w swoich firmach, organizacjach lub instytucjach.
– dla przedsiębiorców, badaczy i projektantów produktów i usług, dla pracowników startupów i dużych organizacji, studentów kierunków związanych z badaniami i projektowaniem.
– dla wszystkich entuzjastów projektowania usług, którzy chcą uporządkować lub pogłębić swoją wiedzę.

Czego się dowiesz?
– jaka jest rola projektanta?
– jak zaczynać zmiany w organizacjach?
– jak wykorzystać trendy w swoim biznesie?
– jak budować zespoły, nawet gdy pracujesz w małym startupie?
– jakie są doświadczenia praktyków?
– jak poradzić sobie z oporem w organizacji?

Prelekcje

 

Harmonogram:
  • 10:00-10:10 otwarcie konferencji
  • 10:10-10:55 „Fajne to! Tylko po co.” Krzysztof Ożóg
  • 10:55-11:05 pytania
  • 11:05-11:10 przerwa
  • 11:10-11:55 „Jaki ma być budzik? Jak projektować doświadczenia?” Wojtek Ławniczak
  • 11:55-12:05 pytania
  • 12:05-12:10 przerwa
  • 12:10-12:55 „Trendy – od obserwacji do działania, jak dzięki wiedzy o trendach tworzyć lepsze produkty i usługi” Katarzyna Andrzejczyk-Briks
  • 12:55-13:05 pytania
  • 13:05-13:20 przerwa
  • 13:20-14:05 „Kiedy zespół jest zespołem?” Agata Polak
  • 14:05-14:15 pytania
  • 14:15-14:20 przerwa
  • 14:20-15:05 „Service design doing w dużej organizacji” Ania Tylikowska
  • 15:15-15:25 pytania

 

      • Fajne to! Tylko po co. 
      • Myślenie projektowe, projektowanie usług i doświadczeń czy metody zwinne to buzzwordy, które zawojowały globalne korporacje. Czy i jak warto z nich korzystać z mniejszych Organizacjach? Jaka jest rola projektanta i o co chodzi z tym krzesłem przy stole? Przyjdź jeśli chcesz posłuchać o prawdziwych projektach, sytuacjach i ludziach.
      • Prelegent: Kris Ożóg, Fuzers
        Wulkan energii. Wie to każdy, kto miał okazję brać udział w prowadzonych przez niego procesach, szkoleniach i warsztatach. Zaraża entuzjazmem i jest niewyczerpanym źródłem pomysłów oraz inspiracji do zmian i usprawnień. Korzysta z różnicy zdań do budowania wartości. Twój przewodnik w podróży od „mam pomysł” po „to działa!”. Uwielbia dobrą kawę i smaczne jedzenie.
      • Jaki ma być budzik? Jak projektować doświadczenia?
      • Projektowanie doświadczenia odnosi się do wszystkiego, co wiąże się z każdą interakcją klienta z Twoją firmą, od nawigowania po stronie internetowej do rozmowy z obsługą klienta i otrzymania produktu / usługi, które sprzedajesz. Wszystko, co robisz, wpływa na postrzeganie Twojej marki w oczach klientów i ich decyzję o powrocie, czy też nie. Więc doskonałe doświadczenie klienta jest kluczem do sukcesu. Bez względu na to, czy prowadzisz warsztat samochodowy, piekarnię, czy budujesz domy. W trakcie spotkania pokażę Ci, jak zabrać się projektowania doświadczenia i na co zwrócić uwagę.
      • Prelegent: Wojtek Ławniczak, www.veryhuman.pl
        Strateg, przedsiębiorca, jeden z najbardziej doświadczonych w Polsce projektantów usług. Pracuje jako moderator procesów innowacyjnych z korporacjami, firmami właścicielskimi i instytucjami. Jeden z pionierów service design w Polsce. Współzałożyciel think-tanku Service Design Polska oraz Very Human Services – agencji zajmującej się badaniami i projektowaniem w oparciu o podejście human-centred.
      • Trendy – od obserwacji do działania, jak dzięki wiedzy o trendach tworzyć lepsze produkty i usługi
        Umiejętność obserwacji trendów to zdolność, którą trzeba praktykować na co dzień.
        Pozwala na czas dostrzec zmiany potrzeb i pragnień ludzi, uczy nas zrozumienia innych punktów widzenia i łączenia informacji z różnych dziedzin. Analiza trendów pozwala nam zrozumieć, dlaczego następują zmiany.
      • Prelegentka: Katarzyna Andrzejczyk-Briks
      • Wykładowca historii sztuki i designu School of Form w Poznaniu, Uniwersytetu Humanistycznospołecznego SWPS i Collegium da Vinci. Od kilku lat zajmuje się obserwowaniem trendów i wykorzystywaniem ich jako inspiracji do tworzenia nowych dostosowanych do potrzeb użytkowników: produktów, usług, zmian w kulturze organizacji i doświadczeń. Współpracuje jako konsultant i trener creativity thinking z Concordia Design w Poznaniu, które łączy design, biznes i kreatywność.
        Współpracowała z firmami: Ikea, Balma, Noti, Dekoma, Vox Meble, H&M Home, Profim, Bejot, Max Kuchnie, Yes, Tołpa, VW Samochody Użytkowe, Amica, Cersanit, Zeelandia, Raiffeisen Bank Polska, Iris. Pisze o designie, architekturze, wnętrzach i trendach w projektowaniu dla: Newsweek Living, Newsweek Zdrowie i Slow oraz dla Magazynu Design Alive.
      • Kiedy zespół jest zespołem?
      • Podczas wykładu dowiesz się co zrobić, aby ludziom było dobrze między sobą w czasie zadań i projektów. O tym, kiedy konflikt jest wartością, a czas przed nim złudną rzeczywistością oraz o co warto zadbać, aby świadomie współtworzyć zespoły.
      • Prelegentka: Agata Polak
        Konsultant, moderator, coach. Na co dzień szefowa obszaru HR w Grupie Kapitałowej VOX od 6 lat związana z Concordia Design. Wszystkie działania zawodowe, które prowadzi dotyczą pracy z ludźmi. Prowadzi projekty rozwojowe i kompetencyjne dla pracowników i menedżerów. Moderuje warsztaty i projekty dotyczące innowacji, wdrażania zmian i rozwiązań w organizacji. Ulubione obszary pracy to kultura organizacyjna, komunikacja, praca z liderami i zespołami oraz edukacja w organizacji.
        W swojej praktyce korzysta z szeregu narzędzi, jak coaching (CoachWise Equipped), Moderuje warsztaty przy użyciu narzędzi facylitacyjnych (Certyfikat Process Iceberg Brytyjskiego Insytutu Zarządzania ILM), Design Thinking czy mentoring. Stara się patrzeć na organizację w ujęciu systemowym.
      • „Service design doing w dużej organizacji”
      • Podczas wystąpienia dowiesz się, z jakimi sytuacjami spotka się service designer w dużej organizacji. Posłuchasz o tym, jakie narzędzia sprawdzają się w pracy przy działającym produkcie. Otrzymasz garść praktycznych wskazówek, jak sobie radzić z najczęstszymi wyzwaniami.
      • Prelegentka: Anna Tylikowska
      • Pracuje jako Senior UX / Service Designer w Allegro. Prowadzi zajęcia z badań UX i projektowania usług na Uniwersytecie SWPS w Sopocie i Warszawie. W ciągu ostatnich 4 lat zaprojektowała i przeprowadziła około 40 różnych warsztatów z obszaru projektowania produktów i usług. Była prelegentką na wielu konferencjach, m.in. UX Poland, Product Camp, Gdynia Design Day; jest również współorganizatorką konferencji WUD Trójmiasto.

 

 

Pokaż wszystkim, że jesteś na SPEAK IN_SD!

Wrzucaj posty i relacje na Instagram lub Facebooka i użyj hasztagu #speakinSD. Najciekawsze – nagrodzimy zestawami gadżetów!

Regulamin konkursu #speakinSD

powrót
Skip to content