Jak pracują Parkowicze? cz. II

Jak pracują Parkowicze? cz. II

Od kilku tygodni słowo koronawirus odmieniamy przez wszystkie przypadki. Wraz z rozwojem sytuacji epidemiologicznej i wprowadzanymi ograniczeniami mającymi na celu zahamowanie rozprzestrzenienia się tego wirusa coraz trudniej jest prowadzić aktywnie firmę. Przykładem tego, co można zrobić, żeby odnaleźć miejsce dla swojego biznesu w tym niełatwym momencie, jest gdyńska firma Omnioxy działająca w branży komór hiperbarycznych.

Bezpieczeństwo pracowników
Prezes Omnioxy S.A., Adam Cegielski opowiedział nam o tym, jak wyglądało to w jego firmie.

Od początku pilnie śledziliśmy rozwój sytuacji oraz to jak pandemia rozwija się w innych krajach, które zmagały się z tym problemem wcześniej niż Polska. Na podstawie obserwacji staraliśmy się przewidzieć, co może wydarzyć się też u nas.”

Można by powiedzieć, że to nic spektakularnego, ale kiedy pracownicy firmy w obliczu takiego zagrożenia, z jakim przyszło się nam mierzyć w ostatnich tygodniach, wiedzą, że sytuacja jest monitorowana i analizowana na bieżąco, czują się bezpieczniej.

Środki do dezynfekcji pojawiły się w naszej firmie jeszcze przed wszystkimi rozporządzeniami dotyczącymi zachowania bezpieczeństwa. Na pewno praca z produktami medycznymi powoduje, że nasza świadomość potrzeby takich działań nawet w czasie przed pandemią koronawirusa jest większa.”

Praca zdalna
W połowie marca wiele firm zdecydowało się na wprowadzenie pracy zdalnej. Organizacja pracy zdalnej w firmie to często wyzwanie, ale okazuje się, że jest to prostsze, niż mogłoby się wydawać.

W naszej firmie praca zdalna nie jest niczym nowym. Część z naszych specjalistów to osoby, które na co dzień pracują z dala od biura i oni nie odczuli większej zmiany. Natomiast zespół, który na co dzień pracował w naszym biurze w Gdyni, bez problemu przestawił się na nowe tory. Obecna technologia sprawia, że tak naprawdę poza tym, że nie spotykamy się codziennie w biurze, to niewiele się zmieniło. Wręcz przeciwnie, odnoszę wrażenie, że nauczyliśmy się lepiej zarządzać czasem, zwłaszcza w trakcie spotkań. A spotykamy się online codziennie i wszyscy są na bieżąco z tym, co dzieje się w firmie” – opowiada Adam Cegielski.

Sposób na kontakt z klientem
Oczywiście, obecnie największą trudnością, z jaką spotykają się przedsiębiorcy jest brak klientów lub możliwości bezpośredniego spotkania, rozmowy, prezentacji. Niektóre branże zostały kompletnie pozbawione możliwości prowadzenia normalnych działań, ale wszyscy od szkół i uczelni wyższych po najróżniejsze dziedziny produkcji muszą znaleźć sposób na rozwiązanie tego problemu.

Adam Cegielski: „Rozwiązanie kwestii spotkań z klientami było jednym z najważniejszych aspektów naszej pracy w tym okresie. Dla bezpieczeństwa musieliśmy zrezygnować ze spotkań w naszym demoroomie. Jednak nie wszystko da się dogadać i ustalić mailowo czy telefonicznie. Klienci mają często pytania techniczne dotyczące naszych komór, chcą zobaczyć jak wygląda obsługa. Stąd szybka decyzja o tym, żeby zorganizować sprzęt i umożliwić pokazy w formie telekonferencji. Mini studio powstało szybko i teraz korzystamy z niego regularnie. Tak naprawdę, nie trzeba mieć zaawansowanego sprzętu. Każdy może wykorzystać swój smartfon czy kamerkę w komputerze oraz dobrze doświetlić wnętrze. Wystarczy się odważyć

Serwis na pierwszej linii frontu
W naszej rozmowie na temat adaptacji firm w dobie pandemii pojawił się temat tych działań w firmie, które związane są obsługą serwisową czy instalacyjną, która jednak wymaga opuszczenia murów firmy czy home office i wizyty u klienta. Jakie rozwiązanie w tej sytuacji znalazło Omnioxy?

Udało się nam wypracować 2 procedury. Pierwsza to montaż u klienta, oczywiście z zachowaniem wszelkich środków bezpieczeństwa, ale bez jego udziału. Tak, aby obie strony czuły się bezpiecznie. Druga procedura jest całkowicie zdalna. Wysyłamy komorę hiperbaryczną do klienta, a on podąża za naszym instruktażem online”.

Wszyscy liczymy na to, że zapowiadane powolne odmrażanie poszczególnych sektorów biznesu sprawi, że będziemy stopniowo wracać do normalności. To, co jest ważne w prowadzeniu biznesu to zdolność do adaptacji w nowych warunkach, dostosowania się nie tylko do nowych realiów gospodarczych, ale także zapewnienie poczucia bezpieczeństwa pracownikom.

Zainteresował Cię temat?
Przeczytaj pierwszą części serii „Jak pracują Parkowicze?”

powrót