Podczas Gdynia Design Days podkreślamy znaczenie wspólnotowego działania. Taka też była praca nad identyfikacją wizualną festiwalu. Jest to dzieło wspólne, które z dumą przedstawiamy.
Jako festiwal miejski, w swoich działaniach wysoko cenimy idee partycypacyjne. Chcemy aktywizować jak najwięcej osób i pragniemy być dostępni, jednocześnie stanowiąc wartość merytoryczną dla projektantów i wyznaczając nowe kierunki. Czy istnieje szansa aby to połączyć? Uważamy, że tak, ponieważ design w swoich założeniach ma być blisko ludzi i odpowiadać na realne potrzeby.
W tym roku nasza identyfikacja graficzna zaprojektowana przez Hardziej Studio, w składzie Ada Zielińska, Patryk Hardziej, jeszcze bardziej niż kiedykolwiek przedstawia tę ideę. U jej podstaw leży włączanie w działania jak największą grupę osób. W efekcie każdy może stworzyć tegoroczną identyfikację festiwalu.
Bieżąca identyfikacja bazuje na zdjęciach Bałtyku nadsyłanych przez użytkowników mediów społecznościowych. Wystarczy na Instagramie oznaczyć zdjęcie hasztagiem #wspolmorze. Do akcji można przyłączyć się, aż do startu festiwalu. Pragniemy zobaczyć, czym jest dla mieszkańców i turystów morze, jak wygląda ono z różnych perspektyw. Jest to szansa aby dowiedzieć się, jak postrzegamy Bałtyk, a przede wszystkim, jak mocno jest on dla nas istotny.
Taka formuła pozwala na oddanie głosu mieszkańcom, którzy morze widzą na wiele sposobów i bardzo często nie jest to jedynie wakacyjne i pocztówkowe ujęcie. Dla mieszkańców Gdyni, Bałtyk to element codzienności, który nierozerwalnie wiąże się z ich życiem, niezależnie od pory roku.
Efekty można na bieżąco oglądać na podstronie festiwalu: https://cutt.ly/lHmUHJ9
powrót