E-commerce na fali

E-commerce na fali

W zeszłym roku firma CStore S.A., producent oprogramowania dla e-commerce, zebrała ponad milion złotych na emisji akcji przy współpracy z platformą equity-crowdfundingową Beesfund. Nie zwalniając tempa, po raz drugi sięgają po crowdfunding tym razem celując w 2,3 mln zł.

CStore po raz kolejny zaprasza inwestorów do współpracy. Spółka podsumowała swoje dotychczasowe działania i osiągnięcia, a prezes firmy dzieli się planami dalszego rozwoju, w tym wyjścia na rynek amerykański. Jednocześnie, CStore gwarantuje inwestorom możliwość wyjścia z inwestycji w czerwcu 2023 r., na kiedy planowany jest debiut spółki na NewConnect z gwarantowaną ceną 2,70 zł za akcję do dnia debiutu lub skup akcji przez inwestora strategicznego z co najmniej 14% zwrotem w skali roku.

E-commerce na fali
Rok 2020 z pewnością przejdzie do historii. Pandemia zmieniła dotychczasowe życie, część biznesów pociągnęła na dno, dla części przyspieszona transformacja rzeczywistości była trampoliną do rozwoju. Rok 2020 z pewnością sprzyjał rozwojowi firm zajmującym się branżą handlu internetowego. Wiele działań zostało przeniesionych do sieci. Z analiz PwC wynika, że sprzedaż internetowa w 2020 r. wyniosła około 83 mld zł, co stanowiło 14 proc. całego handlu detalicznego (szacowanego na około 595 mld zł). Rosnąca popularność e-commerce odnotowywana jest również w segmencie B2B. W ten trend idealnie wpisuje się m.in. spółka CStore, która zajmuje się tworzeniem i udostępnianiem oprogramowania do sprzedaży przez sklepy internetowe oraz platformy B2B.

Rok zmian i osiągnięć
Na sukces CStore wskazują  przede wszystkim dane dotyczące sprzedaży. W porównaniu pierwszego kwartału 2021 do pierwszego kwartału 2020 spółka odnotowała 89% wzrost sprzedaży. Zeszły rok przyniósł zmiany na wielu płaszczyznach funkcjonowania spółki. CStore może pochwalić się aż 500% wzrostem w wynikach organicznych Google Analytics. W porównaniu do wyników z 2020 r., spółka dociera obecnie do 5-6 razy większej liczby klientów niż przed pierwszą emisją. Takie wartości potwierdzają wzrost zainteresowania wiedzą ekspercką z dziedziny e-commerce.

Dawid Paszek, prezes CStore, zwraca też uwagę na ulepszenie usług oferowanych przez spółkę. – Dzięki scrossowaniu pakietów B2B i ERP z popularnymi oprogramowaniami, udało nam się zmniejszyć koszt wprowadzania platform B2B niemal dwukrotnie w porównaniu do zeszłego roku – podkreśla Dawid Paszek. CStore wprowadził także projekt Unimarket, który umożliwia outsourcing sprzedaży detalicznej przez Internet. Nowa usługa niweluje ryzyko poniesione przez producenta, a także pomaga krzyżowanie polskiego i czeskiego rynku.

Podsumowując rok 2020 należy również wspomnieć o nawiązaniu współpracy z EService oraz rozpoczęciu rozmów o możliwej współpracy z PKO BP, obecnie największym bankiem w Polsce.

Współprace, certyfikaty i działania międzynarodowe
W minionym roku spółka podjęła kroki zmierzające do rozszerzenia działań sprzedażowych na rynki zagraniczne. Obecnie rozwija sprzedaż w USA oraz Czechach, gdzie pozyskała już pierwszych klientów. CStore skupiło się na działaniach partnerskich, budując sieć kontaktów poprzez organizację warsztatów, komunikację bezpośrednią z klientami końcowymi na LinkedIn oraz na portalu Capterra.com.

Wejście na rynek USA to okazja i pretekst, by zwiększyć aktywność medialną spółki. CStore planuje inwestycję w rozwój content marketingu, organizację webinarów, mailingi oraz zakup zewnętrznych baz danych klientów i korzystanie z platformy zoominfo.com. Te działania mają na celu dotarcie do zagranicznych firm, które chcą wdrożyć u siebie oprogramowanie do prowadzenia  sprzedaży B2B online.

W minionym roku firma uzyskała również certyfikaty ISO, które potwierdzają jej umiejętności w zarządzaniu jakością oraz bezpieczeństwem. Działalność w branży e-commerce wiąże się z pracą z danymi wrażliwymi, dlatego certyfikowanie jest istotne dla uznania wiarygodności organizacji.

Dalsze działania i cele
Obecne cele CStore skupiają się na czterech obszarach. Spółka planuje promocję na rynku amerykańskim i europejskim, zainwestuje również w dalsze działania na rynku rodzimym. Ponadto trwają prace nad automatyzacją procesów sprzedażowych.

Jak wskazuje Dawid Paszek: – Prowadzimy obecnie rozmowy z inwestorem branżowym z dużej polskiej spółki. Inwestor dostrzega ogromny potencjał w branży e-commerce B2B. W przypadku wejścia inwestora branżowego skup akcji odbędzie się z co najmniej 14% zwrotem w skali roku – podkreśla. CStore po raz kolejny zaprasza do współpracy też innych inwestorów, aby móc rozwijać swoją działalność jeszcze szybciej. Emisja akcji przy współpracy z platformą equity-crowdfundingową Beesfund w formule zamkniętej wśród dotychczasowych inwestorów z zeszłego roku  zebrała ponad 650 tysięcy złotych. 5 maja  została otwarta dla nowych inwestorów. – Tak duże zainteresowanie inwestorów pokazuje, że mają do nas zaufanie i dostrzegają w naszym projekcie duży potencjał – podsumowuje Dawid Paszek.

powrót
Skip to content