Projekty CDG

Gdynia Design Days
Festiwal Gdynia Design Days organizowany jest przez Miasto Gdynia od 2008 roku. Początkowo realizowany przez Instytut Wzornictwa Przemysłowego, a od 2011 roku przez Centrum Designu Gdynia. 

Trawa do rzeczy 
Gdyński szlak rekreacyjny to projekt promujący zieloną przestrzeń publiczną w śródmieściu Gdyni jako miejsce przyjazne mieszkańcom i turystom.

Gdynia City Transformers 
Cykliczny konkurs Gdynia City Transformers to miejska inicjatywa, której celem jest podnoszenie jakości wizualnej oraz estetycznej przestrzeni miejskiej w Gdyni. Efektem konkursu jest realizowanie ciekawych, estetycznych i funkcjonalnych projektów poprawiających wygląd miasta Gdynia. Zwycięskie prace mają szansę na wdrożenie i wkomponowanie na stałe w gdyński krajobraz.

Wystawa Miasto+ 
Miejskie meble, przedmioty i akcesoria służące wypoczynkowi, relaksowi i zabawie. 8 prototypów stworzonych przez najzdolniejszych młodych polskich projektantów z myślą o mieszkańcach Gdyni i turystach odwiedzających miasto. Wystawa główna 7.edycji Gdynia Design Days.

>Projekty cykliczne:

PROJEKT: MODA - cykl spotkań pt.: "Moda - jak odnaleźć się w branży?"
Celem projektu jest szerzenie rzetelnej wiedzy o branży, ale także realne wsparcie twórców i projektantów m.in. poprzez tworzenie sieci kontaktów i wymianę doświadczeń. Spotkania prowadzone będą przez specjalistów posiadających doświadczenie i wiedzę o funkcjonowaniu branży mody w Polsce. Każdemu spotkaniu towarzyszy czas na networking, sprzyjający budowaniu relacji wymianę informacji i nawiązanie współpracy.

Prawo dla kreatywnych
Spotkania mają na celu przybliżenie problematyki prawa autorskiego i prawa własności przemysłowej związanych z branżą kreatywną. Podczas warsztatów uczestnicy dowiedzą się, w jakich kategoriach prawnych można chronić projekty i jak uzyskać ochronę dla poszczególnych przedmiotów własności przemysłowej.

> Konkurs – wdrażanie dobrych praktyk projektowych w przestrzeni miejskiej
Coroczny grant na realizacje zadań z zakresu kształtowania przyjaznej przestrzeni publicznej

Cele merytoryczne zadania:
·  estetyzacja przestrzeni publicznej
·  wprowadzenie w tkankę miejską zrównoważonych sposobów projektowania i korzystania z przestrzeni
·  wpisanie się w scenariusze rozwoju miast przyszłości
·  promocja dobrych praktyk projektowych z zakresu wzornictwa przemysłowego i grafiki użytkowej w przestrzeni miejskiej
·  stworzenie charakterystycznych punktów na mapie Gdyni, rozpoznawalnych przez mieszkańców miasta i turystów
·  kreowanie  przestrzeni na najwyższym poziomie użyteczności, estetyki i trwałości

> Wystawy:

Niemapa Gdynia
NIEMAPA Gdynia, ilustrowany przewodnik po mieście zostanie przeniesiony w trójwymiarowy świat wystawy dla rodzin i dzieci. Wraz z twórcami NIEMAPY zaprosimy gdynian do spaceru po ilustrowanym mieście z jego modernistyczną architekturą, ciekawą naturą, kulturą i morzem. Wystawa jest interaktywna ale w pełni analogowa - pozwala bowiem, jak to w mieście, odkrywać zakamarki i zakątki, słuchać dźwięków, dotykać, manipulować i sprawdzać swoją wiedzę o mieście.

Innowacja TO DESIGN. Innowacje firm parkowych
Design to zorientowana na użytkowniku innowacja polegająca na wdrażaniu nowych lub znacznie ulepszonych produktów i usług. Wystawa prezentuje wybór nowatorskich realizacji firm działających w PPNT. Pomorski Park Naukowo-Technologiczny Gdynia to miejsce, w którym codziennie rosną nowe idee. Firmy, które mają tu swoje biura, pracują w atmosferze otwartej wymiany myśli, współpracy i sieci kontaktów, dzięki którym powstają innowacje. Na co dzień skupieni na swojej pracy nie zawsze znajdują czas, aby pochwalić się swoimi osiągnięciami. Wystawa będzie niepowtarzalną okazją aby poznać ciekawe produkty i usługi, które  powstają na Pomorzu.

Firmy, które prezentowane były podczas wystawy: Black Plum, BRANDSPOT, FLOWAIR, Interurban, Laboratorium PPNT, LADECO, maradDesign, SITO Poland, SOPPO, StructView, Volanto, VR Visio Group

Publikację możesz pobrać tutaj: https://issuu.com/centrumdesignugdynia/docs/5_urodziny_cdg_press_fin

Smak Przedmiotu
Wystawa prezentuje 12 produktów pomorskich projektantów w oryginalny, niekonwencjonalny sposób - poprzez ich zapach i smak... Kuratorzy wystawy - Jacek i Paulina Ryń (Razy2) podjęli współpracę z Rafałem Wałęsą, szefem kuchni Restauracji Sztuczka w Gdyni. Tak powstały metafory smaku pozwalające swobodnie rozsmakować się m.in. w cieple grzejnika, szybkości roweru, świetle lampy ulicznej, wygodzie mebli, czy doświadczeniu dziecięcej zabawy.

Współczesne Improwizacje 
Wystawa ukazująca dorobek 14 pomorskich projektantów. Po raz pierwszy zaprezentowana na DMY International Design Festival Berlin 2013, gdzie została wyróżniona nagrodą Pappel Design Preis 2013.

Wystawa 3P - Pomorski Potencjał Projektowy  
3p-pomorski potencjał projektowy – gdynia design exhibition przedstawia twórców i projekty z regionu. Wystawa powstała z okazji inauguracji Centrum Designu Gdynia, powołanego na rzecz wsparcia i promocji sektora kreatywnego.

>Projekty unijne

Ecodesign circle
Projekt realizowany jest przez organizacje i instytucje pochodzące z krajów Morza Bałtyckiego, tj. Niemiec, Szwecji, Litwy, Estonii, Finlandii oraz Polski. Jego celem jest zwiększenie potencjału innowacyjności krajów regionu Morza Bałtyckiego w dziedzinie projektowania zrównoważonego zgodnie z ideą tzw. gospodarki obiegowej (tzw. circular economy).  

Creative Traditional Companies Cooperation
Projekt ma na celu zwiększenie współpracy pomiędzy sektorem niebieskim (prowadzącym na morzu) a zielonym (ekologicznym, przyjaznym dla środowiska) w warstwie między innymi technologicznej. Pośrednim celem jest także rozwój regionu i wprowadzanie na rynek innowacyjnych produktów, procesów i usług.

W projekcie uczestniczą: Niemcy, Dania, Szwecja, Litwa i Polska. 

Design Enterpreneurship - projekt zakończony 
Projekt Design EnterpreneurSHIP, współfinansowany ze środków UE, skierowany był do grupy studentów, młodych przedsiębiorców i absolwentów kierunków projektowych, technicznych i ekonomicznych. Podczas cyklu wykładów i warsztatów poznali oni proces design management i wspólnie opracowali rozwiązania dla wybranych firm.

Baltic Fashion - projekt zakończony
Projekt Baltic Fashion miał na celu zbudowanie sieci wsparcia dla przedsiębiorców z sektora mody w regionie krajów nadbałtyckich. Odbywało się to poprzez wymianę informacji, doświadczeń i dobrych praktyk. W tym celu stworzona została silna grupa 12 partnerów, w tym władz regionalnych, przedstawicieli organizacji wspierających rozwój biznesu, izb włókiennictwa oraz placówek edukacyjnych – wszystkie z obszaru Morza Bałtyckiego. W efekcie ukończenia projektu powstał portal informacyjny oraz zawiązała się sieć kontaktów pod nazwą Baltic Fashion Network.