PPNT | 19.9.2016

Z PPNT Gdynia na podbój Chin

Parkowa firma VR VISIO konsekwentnie podbija chiński rynek. Efekty pracy gdyńskich specjalistów ostatnio mieli okazję podziwiać widzowie kanału należącego do jednej z największych stacji telewizji satelitarnych Chin – TV Hunan.

Wizualizacje, stworzone przez gdyńskich projektantów pojawiły się podczas największego w Chinach muzycznego talent show „Super Girl”, będącego odpowiednikiem znanego w Polsce programu  „Idol”.

Wizualizacje powstały przy zastosowaniu techniki Face Mapping. W uproszczeniu polega ona na nanoszeniu dwuwymiarowych projekcji na trójwymiarowy model, jakim w tym wypadku były twarze uczestników programu. Zaprojektowanie nawet krótkiego pokazu wymaga wiedzy z zakresu obsługi programów graficznych 2D, 3D, montażu video i animacji oraz programowania wizualnego. Face mapping to popularna w Chinach, lecz jeszcze rzadko spotykana w Polsce odmiana video artu. Częściej można u nas obejrzeć pokazy, podczas których animacje nanoszone są na fasady budynków, dzięki czemu pod wpływem iluzji przyjmują nowe kształty i formy. Przykładem takiego show, jest choćby animacja nanoszona na gmach wrocławskiej Hali Stulecia.  Tymczasem animacje przygotowane przez gdyńskich projektantów, pozwoliły na wirtualną zmianę rysów twarzy uczestniczek biorących udział w programie. Dzięki temu zabiegowi publiczność widziała na scenie dziewczynę z twarzą: robota, gejszy, a nawet tygrysa.

Sam program „Super Girl”, to jeden z najpopularniejszych talent show w Chinach. Mimo zarzutów o zatruwanie chińskiej młodzieży zachodnią modą, a nawet chwilowe zawieszenie jego emisji przez Telewizję Satelitarną Hunan, program gromadzi przed telewizorami miliony widzów. Transmisja finału programu miała rekordową oglądalność  poziomie 400 mln osób.

Jak doszło do nawiązania współpracy ze stacją TV Hunan? Paweł Łaźniak, CCO firmy VR VISIO: „Nasza firma od początku swojej działalności kładła duży nacisk na współpracę z zagranicznymi klientami. Specyfika tego rynku wymaga długotrwałego budowania relacji. Dzięki konsekwencji nawiązaliśmy dobry kontakt z producentami programu, którzy byli pod dużym wrażeniem naszych prac. Mimo bardzo krótkiego terminu do końca projektu, po namowach klienta postanowiliśmy zebrać wszystkie siły i stworzyć rozwiązanie, które uświetni finał serii „Super Girl”.

To już kolejny sukces VR Visio na chińskim rynku. Gdyńska firma zrealizowała w ostatnim czasie entuzjastycznie przyjętą kampanię reklamową dla producenta amerykańskiej luksusowej marki samochodów Cadillac. 360-stopniowy film VR miał swoją premierę na rynku chińskim podczas ostatnich targów motoryzacyjnych w Szanghaju.

Na co dzień, specjaliści z VR Visio zajmują się znajdowaniem nowych zastosowań dla technologii Virtual i Augmented Reality.

Zapraszamy do obejrzenia relacji:

Część pierwsza:



Część druga:



Materiał z przygotowań: