PPNT | 25.5.2018

Napisy na PPNT Gdynia zmienią opiekuna

Intrygują, motywują, wywołują uśmiech. Białe napisy, zainicjowane przez agencję marketingu strategicznego Whizbrand Group i pojawiające się w oknach biura agencji, z końcem maja br. przejdą pod opiekę Pomorskiego Parku Technologicznego Gdynia.

Ostatnie – tysięczne! – własne hasło Whizbrand postawi 25 maja. Wszystko za sprawą przeprowadzki firmy do nowej siedziby. Katarzyna Czapiewska – Kierownik Działu Komunikacji PPNT Gdynia: Whizbrand, po prawie 10 latach dynamicznego rozwoju w murach Parku, „wyfruwa z gniazda”. To naturalna droga, a dla nas także powód do dumy, że rola Parku jako inkubatora pomysłów biznesowych została zwieńczona sukcesem i Whizbrand żegnamy nie jako startup, ale dojrzałą firmę, którą tworzy dziś duży, profesjonalny zespół, realizujący mnóstwo nagradzanych i rozpoznawalnych kampanii, jak „Qultowa Świętojańska” dla Baltiq Plaza czy kampanie dla CH Riviera. Wciąż będziemy trzymać kciuki za ich sukcesy i rzecz jasna dobrze opiekować się napisem, który pozostaje w PPNT.

SZALONE LITERKI
Pretekstem do ułożenia premierowego hasła, dokładnie 21 lipca 2014 roku, były piąte urodziny firmy Whizbrand. Napis „Miłego dnia”, który pojawił się w oknach budynku PPNT Gdynia, u zbiegu ulicy Stryjskiej i alei Zwycięstwa, był intrygującą niespodzianką. Jego odbiór okazał się bardzo pozytywny, a w kolejnych dniach w witrynach Whizbrand systematycznie zaczęły pojawiać się kolejne hasła. #WhizTalk – pod taką nazwą funkcjonuje inicjatywa – stał się stałym elementem nie tylko parkowego krajobrazu, ale też swoistym symbolem młodej, kreatywnej Gdyni, pretekstem do rozmów i uśmiechów, a czasem nawet do zmiany trasy przejazdu podczas podróży po mieście.

Marcin Więckowski, założyciel Whizbrand Group: – Na ustawienie 1 000 niepowtarzalnych haseł #WhizTalk potrzebowaliśmy niemal czterech lat. Przez ten czas wielokrotnie ustawialiśmy hasła nawiązujące do tego, co dzieje się w mieście. Wiąże się z nim wiele fascynujących osobistych historii mieszkańców Gdyni, z których część przedstawiliśmy w dedykowanej witrynie whiztalk.pl i na Facebooku. Gdy poinformowaliśmy PPNT o planach wyprowadzki, poproszono nas o pozostawienie kartonowych liter w budynku. Cieszymy się, że jest chęć kontynuowania projektu, który od czterech lat angażuje lokalną społeczność. Niemal codziennie widzimy z okien naszego biura przechodniów, którzy fotografują hasło dnia.

Czy po przeprowadzce Whizbrand do nowej siedziby zmieni się coś w samych napisach? Czy #WhizTalk by PPNT będzie się czymś różniło? Katarzyna Czapiewska: –Największą zmianą będzie fakt, że napis będzie układany nie na trzecim, a na piątym piętrze PPNT Gdynia. Natomiast hasło wciąż będzie zawierało 17 znaków łącznie z odstępami oraz znakami specjalnymi. Będziemy się starać, by przekaz był pozytywny i nawiązywał do wydarzeń, którymi żyje miasto i jednocześnie na tyle uniwersalny, by każdy mógł się z nim zidentyfikować. Swoje propozycje można przekazywać na adres: komunikacja@ppnt.pl bądź za pomocą fanpage: https://www.facebook.com/whiztalk/ 


O WHIZBRAND:
Firma Whizbrand już od blisko 9 lat dostarcza skutecznych rozwiązań, odpowiadając na największe wyzwania marketingowe. Łączy praktyczne doświadczenia w zarządzaniu markami z dobrym rozumieniem procesów biznesowych. Jest członkiem Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej. Poza wsparciem strategicznym Whizbrand prowadzi pełną implementację komunikacji: od projektowania graficznego, przez tworzenie systemów identyfikacji wizualnej, po koncepty kreatywne i zintegrowane działania z obszarów ATL/BTL/Interactive/PR.

Whizbrand jako pierwsza firma w Gdyni dwukrotnie otrzymał nominację w prestiżowym konkursie Effie Awards: w kategorii Retail za kampanię dla gdyńskiego Centrum Riviera oraz za kampanię „Qultowa Świętojańska” dla prestiżowej inwestycji Baltiq Plaza firmy Moderna Holding, za którą otrzymał Srebrną Nagrodę Effie. To zresztą nie jedyny doskonale rozpoznawany projekt, zrealizowany przez tę agencję. Na koncie zespołu Whizbrand są też takie realizacje, jak: kampanie promocyjne dla Miasta Gdyni (dla inicjatyw Budżet Obywatelski, Gdyński Biznes Plan, Międzynarodowe Forum Gospodarcze) czy gdyńskiego Muzeum Motoryzacji. Wśród klientów agencji są także m.in: Vector, Hotel Nadmorski, Zakłady Tłuszczowe Kruszwica, Medicorum, Taxomatic i wiele innych. Nowa siedziba firmy mieści się w centrum Gdyni przy ul. Zygmunta Augusta 11.


Więcej: whizbrand.com